S.S.S
Sıkça Sorulan Sorular
Eduroam'a bağlanıyorum fakat kesintiler yaşıyorum ne yapmalıyım?
- Bu tür sorunlar kablosuz ağ kartının yazılımının güncel olmamasından kaynaklanmaktadır. " http://kablosuzsbs.bogazici.edu.tr/duyuru.html " sitesindeki adımları izleyerek kablosuz ağ kartı yazılımınızı güncelleyebilirsiniz.
Eduroam’a bağlanırken hangi kullanıcı adı ve şifreyi kullanmalıyım?
- 'kullaniciadi@bogazici.edu.tr' uzantılı e-posta adresi ve şifre bilgileriniz kullanılmalıdır.
- Sistem şifremi kabul etmiyor ne yapmalıyım?
- Şifrenizi kontrol etmek için https://mail.bogazici.edu.tr adresinde kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yapıp yapamadığınızı kontrol edebilirsiniz.
- Şifreniz doğru ise şifrenin içinde Türkçe ve özel karakter (ü, ı, ğ, ö, ç, ş) olmadığına emin olmalısınız. Eğer şifreniz Türkçe karakter içeriyor ise şifrenizi değiştirmelisiniz.
- Şifremi unuttum veya değiştirmek istiyorum ne yapmalıyım?
"https://mail.bogazici.edu.tr/" adresinden daha önce "gizli soru" tanımladıysanız parolanızı sıfırlayabilirsiniz. Aksi halde kimliğinizle beraber aşağıdaki ofislere başvurmalısınız:
- Bilgi İşlem Daire Başkanlığı / Kandilli Kampüs (1. Kat - Sistem ve Ağ Yönetimi Şube Müdürlüğü Ofisi)
- Kuzey Kampüs / ETA-B Binası / Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Ofisi
- Eduroam'a bağlanıyordum şifremi değiştirdim, şimdi bağlanamıyorum ne yapmalıyım?
Windows 10/11 Kullanıcıları; "Ayarlar > Ağ ve İnternet > Wi-Fi ayarlarını yönet > Bilinen ağları yönet" kısmından "eduroam" "unut" yaparak yeniden şifre girişi yapabilir.
Windows 8 Kullanıcıları; Wireless/Kablosuz menüsünden "eduroam" üstüne gelerek "bu ağı unut" yaparak şifre değiştirebilir.
Windows 7, Vista (Önerilmemektedir.) veya XP (Önerilmemektedir.) Kullanıcıları; şifrenizi kaydettiyseniz "SecureW2" programını bilgisayarınızdan silerek baştan yüklemelisiniz.
Intel Proset WiFi bağlantı yardımcı programı kullanıcıları; "Profiller> Güvenlik Ayarları" kısmında şifre değişikliği yapabilir.
Mac OS x 10.5 & 10.6 kullanıcıları; "Network>802.1X" kısmından şifre değişikliği yapılabilir.
Mac OS x 10.7 & 10.8 & 10.9 & 10.10 kullanıcıları; yüklü olan profil dosyasını, "profiller" kısmından silerek sitemizden profili tekrar yüklemelisiniz.
iPhone ve iPad (iOS) kullanıcıları; "Ayarlar>Genel>Profiller" kısmından "eduroam" profilini silerek sitemizden profili tekrar yüklemelisiniz.
Android kullanıcıları; "Ayarlar>WiFi>eduroam" üstüne gelerek "bu ağı unut" yaparak ayarlarını baştan yapabilir.
Linux kullanıcıları; "Wifi> Eduroam> Ağ ayarları" kısmından şifre değiştirebilir.
Symbian kullanıcıları; ekran görüntülerindeki "PAP" ayarları üzerinden şifre değiştirebilir.
- Windows XP (Önerilmemektedir.) kullanıcısıyım "SecureW2" programı doğru yüklenmiyor ne yapmalıyım?
- Windows xp kullanıcılarının işletim sistemi versiyonu "Service Pack 3 & SP3 " olmalıdır. Versiyonunuz daha eski ise windows update yaparak "SecureW2" programını yükleyebilirsiniz. - Windows 8 & 10 kullanıcısıyım "SecureW2" programını yükledim fakat eduroam ağına bağlanamıyorum ne yapmalıyım?
- SecureW2 programını yüklediyseniz programı kaldırmalısınız , "eduroam" a sitemizdeki adımları izleyerek yeniden bağlanabilirsiniz. - Sitenizde bağlantı ayarları kısmında kullandığım işletim sistemine uygun görüntüleri yok ne yapmalıyım?
- Eduroam ağına bağlanacak sistemlerin , 802.1x standartını ve TTLS & PAP protokollerini desteklemesi gerekmektedir. Eduroam ağının kullandığı kimlik doğrulama protokolleri uluslararası standartlardadır. Bu sebepten değiştirilemez.
- EduRoam ağını kullanamayan sistemler:
- Windows Phone 8
- Blackberry OS.
- Symbian S60V4 ve alt versiyonları.
Son Güncelleme: 10:51:14 - 18.04.2024